Friday, November 21, 2008

så var det 14 timmars dagar igen



Det har blivit så igen, kontoret har blivit mitt hem. Jag har en filt med mig, för AC: är på och jag fryser. Jag har en halsduk runt halsen och kaffekopp i handen. En hantverkare kommer in tidigt på morgonen och hjälper med lite småsaker, samma kille kommer tillbaka igen på kvällen och jag sitter fortfarande där med min filt, kaffekopp och halsduk. Han undrar om jag aldrig går hem. Typ inte är svaret.

Men när klockan börjar bli tio på kvällen så brukar jag dra mig hemmåt, för då lockar täcker jag köpte från IKEA för mycket. Tar en dusch, kanske en smörgås eller ett äpple. Växlar några ord med min roomie om dagen som gått och sen sova.

07.00 ringer klockan igen, och så börjar dagen.


E, hur har du det?

1 comment:

Anonymous said...

mycket intiresno, tack