Friday, October 31, 2008

Det finns en sten i min mage. Det gör ganska ont.


Jag köpte en bok på nätet, en bok man kan lyssna på. Den heter Munken som sålde sin ferrari. När jag hörde om boken första gången så tycke jag att det lät skit töntigt. Bestämde mig för att inte läsa boken. Sen sa en god vän till mig att hon köpt boken och hon tyckte att den var värd att läsa. Hon tyckte att jag skulle läsa den och rycka upp mig. Jag håller ju självklart med henne, jag är ju så jävla deppig just nu och skulle vilja vara glad och skratta.

Jag laddade ner boken. Lyssnade på den. Det var olika bra grejjer, en sak till exempel var att om man gör någonting i 21 dagar så blir det en vana. Jag bestämde mig självklart för att testa, men har redan misslyckats. En annan sak var att 95% av våra tankar vi har idag hade vi också igår. Jag kan nog säga att jag har exakt samma tankar idag som igår, som om jag har tryckt på repeat. Det känns som att slösa på mitt liv. Varför vill jag göra det?!

En annan sak jag kommit på är att jag är väldigt konflikträdd. Jag har hela dagen funderat på hurjag ska säga en sak till en kollega. Nu är det kväll och jag har fortfarande inte vågat… Jag skiter nog i det. Håller det inom mig som en ballong och sen spricker jag sen, men det får jag ta då.

E, hur har du det?

No comments: